lørdag den 23. februar 2008

Artikel...

Jeg rendet lige over Metro Xpress, og snuppede et eksemplar, da der så ud til at være en interresant artikel på forsiden.

Arne astrup og Orla Zinck kommen med nogle udtaleleser omkring salt. Vi ved jo godt at salt ikke er sundt, og skal man tabe sig, har det altid heddet at det binder væsken.
Men disse 2 herrer mener at salt gør overvægtig, da salt nemlig stimulerer/øger appetitten, så sulten føles større. + at ved salt føler man også mere tørst, og derfor ryger der også mere sød væske ned.

Om de har ret eller ej, ved jeg af gode grunde ikke, men forsøget er lavet af Britiske forskerer med 1600 børn. Forsøget afslørede, at skar man ned på saltet, så faldt antallet af kalorier der blev indtaget.

Så jeg vil da lige have det liggende i baghovedet, da jeg er en af den der rigtig godt kan lide salt. Men har dog til denne kostomlægning dog købt seltinsalt.

3 kommentarer:

Netti sagde ...

Wow det vidste jeg faktisk ikke men set i bagspejlet lyder det meget fornuftigt. Jeg vil helt sikkert også tænke over det :o)
Held og lykke med imorgen ;)

Anne Thormose sagde ...

Ja, det lyder egentlig meget fornuftigt, men jeg elsker salt....- og sukker.... Det kunne være, at man skulle tænke sig om en ekstra gang.

Thanni sagde ...

Man kan jo hele tiden lære noget nyt, og det her er da værd at tænke lidt over :)