tirsdag den 12. februar 2008

Uge 6

Ajjjj...jeg fik slet ikke lagt mit faste indlæg på i søndags.....men det var selvfølgelige hellere ikke så spændende at blive vejet i søndags, det vidste jeg nemlig godt.

Jeg havde nemlig været til scrap i Skive om lørdagen, og de quinder dernede holder mindst sønderjysk kaffebord hver gang, og slutter dagen af med pizza...såååå.... jeg vidste godt at det havde kostet...men havde på forhånd givet mig selv lov.

Men er også gået og kommet i tanke om, at jeg havde lovet nogle morgenmadsforslag, og har kun fået lagt det op med yoghurt og min hjemmelavede müsli. Så her kommer lige 2 forslag mere:

Havregrød, ja du læste rigtig havregrød...Æææælsker det, og det er så godt for så meget, som jeg ikke lige kan huske her. Det er nemt at lave, og det er altid noget der er på lager, hvis jeg skulle rende tør for nogle af de andre muligheder.
Jeg smider simpelthen 1 dl. gryn, 3½ dl. vand og 20-25 rosiner (lyse) i en tallerken, 5 min i mikroen, med en mellem røring undervejs. Mums.... jeg har ikke brugt sukker på min havregrød i måske 20 år, så overvejer det aldrig mere. Men kan rigtig godt lide at det er sødet med rosinerne, men ellers et revet æble el. lidt kanel ovenpå, gør undrværker.
Men prøv det, inden du udbryder ...aldrig i livet ;-)

En anden mulighed, er frisk frugt, nærmere som frugsalat. Jeg tager simpelthen det frugt jeg har ved hånden og har lyst til. Især nyder jeg den årstid hvor der kan komme bær med i blandingen. En sjælden gang, spiser jeg frugten "ren", men jeg vil allerhelst have 1 dl. af cheasy's vanille yoghurt på. Mums siger jeg bare.

Har du et alternativ til noget lækkert og sundt morgenmad, så er du meget velkommen til at sende det til mig. Synes at det er dejligt at prøve nye ting, og det er rart at have meget at vælge imellem.

Ja, ugens vejning er kort, jeg er nemlig den eneste der er blevet vejet....de 2 andre er lusket lidt udenom...men det er jo frivilligt dette her, så de får lov. Men tror helt bestemt at de kommer stærkt tilbage.

Betina 500 gr. ialt 6,8 ialt.

Hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med, så mon ikke de næste par dage indhenter det jeg spiste i Skive ;-) God dag til jer alle.

6 kommentarer:

Annika sagde ...

Uhhmm - elsker havregrød!
En af mine varianter, er grød med fibersund eller evt. all-bran (regular eller den "høje" der ligner savsmuld) - bare bland og så lav grøden som sædvanligt.
Æbler, rosiner og kanel er også blandt min top-frugt, abrikos (økologisk "tørret") er også godt.
Jeg lader dog oftest frugten koge med grøden.

Pia sagde ...

Godt at se et indlæg fra dig, var bange for at du opgav, det er bare om at holde ved selv om man synder og vægttabet ikke bliver så stort eller at der slet ikke er noget en uge. Godt gået Betina

Olivia sagde ...

Jubii godt at se du hænger ved endnu Betina!!! Jeg var så småt ved at blive nervøs og havde jeg overvejede at skrive en "pep talk" mail til dig. Godt gået!!!

Netti sagde ...

Hvis du kan spise kage og pizza og stadigvæk tabe 500 g - ja det er sgu uretfærdigt!
Men godt gået sveske :o)

Unknown sagde ...

Mums - elsker havregrød.
Dejligt, at der kom et indlæg jeg følger jo med :) Så ikke skuffe mig - vel? Og flot vægttab!

1000 tak for din besked på min blog ;)

KH Heidi

Thanni sagde ...

Sejt at det stadig går den rigtige vej trods pizza og div. ;D...