lørdag den 12. januar 2008

Morgenmad...

Jeg bliver ofte spurgt hvad jeg spiser til morgenmad, når jeg sådan er på kostomlægning. Så det regner jeg lige med at det bliver indlægget de næste par gange, ja det vil jo sige, at imorgen er der jo vejedag, så der kommer ihvertfald lige en opfølgning også.

Men en af de ting jeg vælger at spise om morgenen er, yoghurt med müsli. Det er dejligt nemt, det skal jo somme tider gå hurtigt, det ligger lavt i kalorie-skalaen, og jeg får noget kalk i kroppen. Men müslien vælger jeg at lave selv, synes mange af de købte ligger højt i kalorier, og så er der tit fyldt med nødder, chokolade og andre spøjse ting.

Jeg tager:
200 gr. All-Bran, og knuser dem let.
200 gr. Fibersund (ikke fiberbag ;-))
100 gr. Havregryn
100 gr. Lyse rosiner (lyse fordi de har en meget mildere smag)


Det blander jeg godt sammen, og så er det lige til at drysse på de næste mange morgener. Kommes i en lukket beholder.

Jeg spiser det fordelt sådan, 200 gr. cheasy yoghurt, og 50 gr. müsli, det passer lige til mig. Om man vil veje det eller ej, er jo helt klart et temprements spørgsmål. men jeg har det bedst i min kasse ;-)
Håber i kan bruge det til noget, og har fået lyst til at prøve det. Man kan jo fordele ingrdienserne som man ønsker, jeg har aldrig udregnet kalorieindholdet på tværs, så lidt til den ene el. anden side, tror jeg ikke vælter noget. Måske der sidder en der harstyr på sådannoget, og kunne have lyst til atregne den ud ;-) Velbekom


5 kommentarer:

Netti sagde ...

Det ser da godt nok lækkert ud. Jeg er spændt på hvor meget du har tabt dig imorgen - jeg skal helt sikkert følge med :o)
Held og lykke ;o)

Unknown sagde ...

Det ser rigtig godt ud - men må jeg spørge om 200 g. youghurt er det ikke for meget? Eller . . . ??? Jeg tror da jeg vil "lifte" opskriften ;o)

God vejedag.

Kh Heidi

Olivia sagde ...

Hej Betina
Jeg har regnet lidt på det (har lige købt Politikkens Kalorietabel) og kan fortælle dig at din morgenmad indeholder 157 kcal for din musli og 144 kcal for yoghurten :-) Jeg går ud fra du vælger den yoghurten med 0,1 % fedt :-)
Jeg får også altid yoghurt om morgen da det, som du skriver er så dejlig nemt og jeg bliver mæt. Nu kunne det være lidt sjovt at regne på om din løsning med at lave det selv, er billigere end min. Jeg køber det nemlig i blandede poser!
Glæder mig til at høre, hvordan din uge er gået :-)

Kh Pernille

Unknown sagde ...

Sorry :)) Synes bare lige det lød af meget med 200 g. Men kan godt se, at det ikke er så mange kalorier.

Glæder mig til at høre mere - har du tabt dig??

Kh Heidi

Pia sagde ...

Jeg spiser den samme morgen mad og ofte består min frokost af det samme, er vild med yoghurt. Jeg har tabt 11 kilo siden uge 40, men for tiden står det lidt stille.