søndag den 13. januar 2008

Så blev det vejedag...

Ugen er simpelthen gået så utroligt hurtigt, synes ellers at tiden plejer at føles lang, fordi man føler et afsavn. Jeg plejer at have en rastløshed uden lige, og være meget fokuseret på hvornår jeg igen må få noget at spise her i starten.
Men sådan har det slet ikke været denne gang, det er gået meget op i hvem der er mest kreativ i at finde på noget nyt og spændende vi kunne få at spise. Interessen herinde fra har været stor, og fra mine kollegaer, ihvertfald de nærmeste af dem er indviet, så der har også været noget at leve op til, og måske derfor flowet.

Der er dog en ting jeg skal have arbejdet på i ugens løb, og det er at få nok at drikke. På arbejdet går det faktisk fint nok, men vi har jo også en fancy automat, der kan levere dejligt koldt vand. Men herhjemme, hvor jeg har flasker med vand i køleskabet, der glemmer jeg det. Hvorfor gør jeg det??? Jeg har aldrig været den stor væske indtager, men ville så gerne blive det. Så det bliver næste uges mål, at få det sat i system, så jeg helt af mig selv får lyst til noget at drikke. Jeg elsker faktisk vand. Men jeg er desværre også vild med Pepsi Max, men har i disse nu 11 dage, faktisk kun drukket 2 x ½ l. Så jeg er ret stolt af mig selv.

Ugens højdepunkt udover vejningen, var da jeg var til scrap i onsdags på Trekanten. Der havde jeg mit eget mad med, til trods for at jeg elsker stjerneskud, og alle de andre fik det, så havde jeg det fint med min salat med rejer, æg og en grovbolle. Senere da de fik hjemmebagt kage, spiste jeg min medbragte appelsin, og det var stadig okay. Det var bare så fedt at komme igennem på mine pæmisser. Og tænk jer, vi er blevet enige om istedt for kage, så snupper vi lige lidt frisk frugt istedet. Sejt.

Nå, men jeg kan vel ikke snakke mig uden om det.....ta daaaaaaa, ugens vejning....

Ole: 300 gr. ialt 4,6 kg.
Betina: 2,4 kg. ialt 4 kg.
Marie-Louise ialt 2,3

Så vi har tilsammen nu tabt 10,9 kg.

Tak fordi du kiggede ind og læste med.

17 kommentarer:

Annika sagde ...

Hvor er det bare superflot Betina :) (og resten af "banden")

Det er bare om at fortsætte.

Vedr. væsken, kender jeg det for godt - det er bare om at sætte kande/flaske/glas frem hvor man er, så går det en smule lettere.

Olivia sagde ...

Tillykke med det flotte resultat Betina...ja hos jer alle!!
Det med Pepsi Max skulle da ikke være så farligt? Jeg mener der er jo ingen kalorier i og det er kun i det tilfælde at sødestofferne, de har brugt istedet for sukker, gør dig mere sulten, at du skal være opmærksom...ja det er altså det jeg har hørt. Uanset hvad, så er det jo nok bedst med vand....kan det hjælpe dig at anskaffe dig en lille flaske (under 1/2 liter) og have den med dig rundt på jobbet? Køb evt. nogle sma juiceflasker, som du servere ved næste scrap crop til dine gæster og så bruger du dem bagefter til vand??? Pøj pøj i den kommende tid!!!!

Netti sagde ...

Tillykke med dit STORE vægttab - det er da helt vildt! Hvor er det bare superflot gået.

Keep on loosing :o)

Fríða sagde ...

wow, flot! jeg er vildt imponeret. og sikke det må være godt at have de andre familiemedlemmer med i kampen.
kh.fra Island
Frida

Jane sagde ...

Hvor er det supergodt gået Betina. Du er sej, ja du er så.

Cowgirl sagde ...

Det er da et imponerende tab i denne uge - flot gået. Dejligt at høre du kunne få scrappigerne til at droppe kagen. Men husk det heller ikke må blive for surt for jer. Et enkelt stykke vælter ikke læsset, men er med til at gøre det lidt nemmere. Men flot at du kan klare det uden. Jeg selv skriver og skriver alt hvad der proppes indenbords og i denne uge er det minus 1,2 kg (og det enddan med 5 stykker lakridskonfekt - indtaget igår). Nu vil jeg lige tjekke Meltesens blog for hun er vist også igang med tabet....Held og Lykke

Anonym sagde ...

WoW, hvor er det bare flot. tillykke med vægttabet. Glæder mig til at følge dig. Måske smitter det af på mig og jeg får smidt et par kilo eller 10 :o) Her kniber det med motivationen. Held og lykke
KH 10na

Unknown sagde ...

Super FLOT

Anonym sagde ...

Wiiiii hvor er det flot du ! Jeg følger meget med på din blog, for jeg er jo selv i samme båd :O) Båden er lastet med: bananer, æbler, broccoli, kylling...og IKKE chokolade :O)
Eeeelsker også Pepsi Max...prøver som dig, at begrænse indtaget og har sat en stor flaske vand i køleskabet, som også mine unger nu drikker af :O)
Held og lykke med den kommende uge.
..og så fandt jeg forretsten "fiberbag" og håber at få tid til at bage her i ugens løb !

Susanne sagde ...

Hej Betina
Det er da bare så super sejt
Tillykke til jer alle 3 godt gået
Det er spændende at følge med og få nogle gode tips.
Glæder mig til fortsat at følge jer.

Pia sagde ...

Super godt gået,flot vægttab

Stine sagde ...

Hej Betina-musen.
Hvor er jeg stolt af dig!
Jeg er selv ikke ret god til at få drukket noget vand, men arbejder også på sagen.
Det der virker for mig er: Hvis man bare holder øje med, at man får ét glas vand i timen... ja, så kommer man faktisk op på en hel del i løbet af dagen :0) Det funger tihvertifald for mig.

Stine

Susanne Meltesen sagde ...

Hvor er det godt gået - vildt flotte resultater.

Jeg startede selv i starten af december, og der skulle kun gå en go' uges tid, og jeg havde smidt de første 2,5 kg. Sidste uge blev jeg vejet ved lægen, og til trods for, at je har holdt jul med (næsten) hele svineriet, har jeg tabt 5 kg.

Jeg kommer nok til at kigge forbi her nogle gange.

Og så har Diabetesforeningen forresten nogle helt formidable kogebøger og opskrifter - samt omregningstabeller... ;o)

Linda sagde ...

Jeg tager hatten af for dig Betina - det er flot med sådan et vægttab allerede. Vil med glæde følge med på din nye blog og lade mig få inspiration. De boller skal prøves...

Sarah sagde ...

Tillykke og held og lykke fremover. Det er godt gået...

Anonym sagde ...

det sejt så meget i har tabt allerede!! vi kan kæmpe sammen! jeg er også igang, vægten står dog stille, jeg skal have gang i noget forbrænding så skal meget snart i fitness :) Jeg glæder mig faktisk !

Mutte sagde ...

Tillykke med tabet, det er bare godt gået.