søndag den 6. januar 2008

Så er starten gået....

Jeg har længe gået og leget med tanken om at lave en blog, om kost, min kostomlægning og forhåbentlig et vægttab. Jeg vil lægge nogle opskrifter ind, jeg vil skrive om hvordan det går med vægttabet, men allemest vil jeg jo nok bruge bloggen til at skrive om godt og skidt man går gennem, når man skal lægge sin livsstil helt om.
Ole, min mand, har valgt også at ville tabe sig, og datteren er blevet hevet med, så vi kan virkelig stå sammen om dette projekt. Ole og jeg blev dog enige om, at vi ville vente til efter jul og nytår, så fristelserne var mindre, der var ingen grund til at vi skulle starte med et nederlag. Så i torsdags, omlagede hele familien deres kostvaner...dvs. Ole, Marie-Louise og jeg, Martin får det samme som os at spise i det daglige, og får så noget af det mindre sunde derudover.
Vi er blevet enige om at vores vejedag er om søndagen, da der er god tid til at få det skrevet ned, husket hinanden på det, og måske lave et fast indlæg her på bloggen om hvordan det går.

Der er jo så ikke gået en hel uge siden vi startede, men resultatet er over alt forventning. Jeg er godt nok den der har tabt mindst, men jeg har så også været i byen 2 gange, så det er faktisk okay.

Ole har tabt: 4,3 kg.
Malu har tabt: 2,1 kg.
Jeg har tabt: 1,6 kg.

Så på 3 dage, har vi tilsammen tabt 8 kg. det er fuldstændig vildt. Men det giver da et ekstra kick, og vi er klar over at så nemt fortsætter det ikke ;-)

Så velkommen til min nye blog, håber at i fortsat har lyst til at læse med.

14 kommentarer:

Thanni sagde ...

Tillykke med din nye blog :)
Super resultat I har opnået på bare en uge :)...selvom jeg ikke just skal tabe mig, så følger jeg med her - det ku jo være du havde nogen opskrifter man lige sku' prøve af :)

Else-DK sagde ...

Hej Hotte
Flot vægttab - så er der noget ved at være en "stor taber".

Helle sagde ...

Hvor er det flot...og tillykke med bloggen. det er svært ikke at hoppe i...så godt i støtter hinanden.

Knus Helle
(tobiaskristian)

Charlotte Ravn sagde ...

Hvor sejt, at i støtter hinanden! Her vil jeg bestemt følge med, da jeg også skal i gang med, at smide noget af overvægten!

Gurli Laursen sagde ...

Hej Betina;
Dejligt at læse, at I er sammen om det. Jeg er også lige hoppet med på vognen for et par dage siden - og kommer også til at regulere i resten af familiens kost ;-D (de tager i hvert fald ikke skade af at få noget mere grønt - lol)

Sabina Bjerre sagde ...

Ej hvor lækkert Betina :)

Så kan vi jo give hinanden gode fif - eller et spark i bagen hvis det er det der skal til nogle gange :)

Skal nok følge med :)

Ragna sagde ...

Tillykke med den flotte opstart allesammen. Da Phillip snart er færdig med at amme, er det også tid til, at jeg skal have tabt de sidste graviditetskilo. Glæder mig til at følge med her.

Kirsten sagde ...

Godt gået, - sikke en flot start.

Held og lykke med vægttabet, jeg følger med fra sidelinien :-)

MH72 sagde ...

Tillykke med vægttabet, det er da helt vildt godt gået!

Fríða sagde ...

wow, sikke en super start I fik der! jeg fölger med, i håbet om at blive inspireret til selv at gå i gang.
kh.fra Island
Frida

Jette / ma11edina sagde ...

Allerførst tillykke med din nye blog. Det er godt gået - både med bloggen - men især med vægttabet. Held og lykke til jer alle med projektet og den nye livsstil - jeg vil helt sikkert følge dig herinde også - og måske "lifte" nogle gode ideer :-)
Knus Jette

Cowgirl sagde ...

WAU - sikke flot resultat allerede. Hæng i for fremover bliver det sværere, så det er godt i har hinandens støtte.

Netti sagde ...

Tillykke med din nye blog. Hvor er det modigt af dig. Jeg er så stolt på dine vejne. Det er sgu da meget at tabe på SÅ kort tid!!
Go girl!!

Anonym sagde ...

Hold da op, hvor er I GODE alle tre! Tillykke med bloggen..."fedt" navn til den :O) Du kan tro, at jeg nok skal følge med herinde, for der garanteret en masse gode råd og lækre opskrifter...jeg er nemlig også gået igang med at tabe mig/omlægge min livsstil..som det jo så pænt også hedder. Jeg har siden nytår tabt 2 kg.